sobota, 25 sierpnia 2012

Ekspresowa sukienka

Tak jak obiecałam, wrzucam zdjęcia najnowszej sukienki. Niestety pogoda nie dopisała, więc zielona ściana w salonie imituje ogródek ;D
Ten typ sukni pewnie wielu już widziało bo jest dość popularny na różnych blogach (angielskojęzycznych).
Sukienkę przedstawiam Wam w dwóch wersjach - jednolitej z upiętą spódnicą (polonaised) i w wersji anglaise z białą spódnicą spodnią.
















Jak pewnie zauważyliście, ta sukienka leży na mnie dużo  lepiej niż poprzednie, a jej proporcje  bardziej przypominają te z XVIII wieku. Ale to wyjaśnię w następny poście.

P.S Włosy są moje własne ;D loki zrobiła mi kuzynka Iza

3 komentarze:

  1. Mam pytanie: suknia była szyta na maszynie, czy zgodnie z epoką: ręcznie?

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak i tak
    Szwy na plecach zrobione są maszynowo,tak samo jak szwy łączące panele spódnicy (3). Szew łączący przód z tyłem jest zrobiony ręcznie (tego wymagało dobre dopasowanie sukienki), tak samo jak szwy rękawów, ramion, rąbek i krawędzie przodu. Ręcznie wszyłam też spódnicę i uszyłam obie spódnice spodnie (białą i wzorzystą)

    OdpowiedzUsuń