wtorek, 19 listopada 2013

Zbliżenie na "Downton Abbey" cz. 1 - Lady Mary i jej stroje

W ostatnią niedzielę skończył się 4 sezon serialu "Downton Abbey". Chociaż takich postów na blogu dotąd nie było, to pomyślałam, że może zrobię swój własny ranking najpiękniejszych kreacji z tej produkcji. Jak wszyscy wiemy, pod względem kostiumowym jest tam co oglądać.
Jednak po przejrzeniu (pobieżnym!) tablic na pinterest.com doszłam do wniosku, że wybranie 10 najpiękniejszych kreacji jest niemożliwe. Chociażby lady Mary zasługuje na własne zestawienie. No i ciężko porównywać kostium uszyty i dobrany dla niej, brunetki z jasną cerą, z sukienką stworzoną dla jasnowłosej lady Rose, prawda?
Dzisiaj więc zaczynamy od niej. To moja ulubiona postać, może dlatego, że jest najbardziej wyrazista i tak jak ja jest najstarszą z trzech sióstr :) Jej stroje są naprawdę bardzo gustowne i eleganckie.

Since "Downton Abbey" season 4 ended last sunday I thought I could make my own list of most beautiful dresses we have had pleasure to see. But after doing vere brief research (yeah, pinterest.com) I realised it's not possible. Lady Mary herself deserves to have her own list. More, it's hard to compare dresses made for brunette with pale complexion and dresses worn by blond lady Rose or Edith.
So today, I will start with my favourite character of this show - lady Mary.

10. Pół-żałobny, szaro-fioletowy komplet. Od tego zaczęła się moja miłość do tego serialu - ktoś pamiętał, że te kolory były kolorami żałoby! Od razu widać, że się do kostiumów przyłożono.
Half-mourning outfit consisting of grey skirt with purple blouse. When I saw it first time I fall in love with this show. Someone remembered what those colours means!

 9. Bluzeczka z drugiego sezonu w róże. Chociaż nie zestawiłabym jej z szarą spódnicą, to sama w sobie mi się bardzo podoba.
I love the roses on that blouse, even if I wouldn't pair it with grey skirt.

 Ex aequo - bluzka w paski. Wpadła mi w oko dlatego, że sama mam w szafie koszulę w podobne paski.
Here's another pretty garmet - striped blouse. It caught my eye, because I have something very similiar in my wardrobe.

8.Błękitno-szary płaszczyk i granatowa spódnica z białą bluzką - sezon 1. No i do tego ten kapelusik. Proste i gustowne.
Grey and blue coat with dark blue skirt that lady Mary wore in season 1. Simple and classy.



7. Kremowo-złota suknia wieczorowa (sezon 1). Generalnie nie podobają mi się suknie wieczorowe z tego okresu, ale ta jest ładna, delikatna i podoba mi się udrapowana spódnica.
Cream-gold evening dress. I love the draping on the skirt.

6. Piknikowa sukienka w pasy. Lubię pasy, lubię prostotę kroju i ten kapelusik. Cała stylizacja jest taka sielankowa i niewinna. Chociaż oglądając jedną z ostatnich scen sezonu 1, kiedy zawiewał wiatr życzyłam sobie, żeby lady Mary nosiła pod nią jakąś halkę :)
Striped summer dress worn by lady Mary for various outdoor events. It won my heart with those stripes and innocent look, but I wish lady Mary had worn petticoat under it :)

5. Kolejny, pół-żałobny komplet, składający się z bluzki i spódnicy. Podoba i się cała sylwetka lady Mary, to jak kostium jest dopasowany. Taką bluzkę mogłabym właściwie nawet dzisiaj założyć.
Another half-mourning outfit. The overall shape is really nice and I think I could actually wear that blouse in 2013.
 4. Kolejny kostium z 4 sezonu. Moje serce zdobył kolor, tkanina i znowu, ten kapelusz!
This dress is from the latest season. That colour and that hat!

 3.Brązowy, wełniany komplet spacerowy. Cała ta stylizacja jest gustowna, prosta i elegancka. Sam komplet wygląda jak żywcem wycięty z niektórych rycin z drugiej dekady XXw.
Brown, woolen walking suit. It looks like one of those seen in fashion plates from teens era. Perfect!

2. Bordowa suknia z odcinka świątecznego po 2 sezonie. Och, dlaczego mnie nie do twarzy w tym kolorze? Typowy krój dla końca dekady, szeroka spódnica, niższa talia. Mam ochotę na taką samą, ale biało-czarną!
The burgundy dress from Christmas special after season 2. I envy her that she could wear those colours. I can't. Why???
tutaj inny przykład pięknego kostiumu w tym kolorze:
Another beautiful example of burgundy  outfit:
Kocham ten płaszczyk!

1. Szara suknia z ostatniego odcinka 4 sezonu. Zakochałam się w tych kolorach i geometrycznym zdobieniu. Do tego ta narzutka, kapelusz i rękawiczki! Cudo :)
This one is from seasn 4 finale. Look at this geometric pattern, light grey colour and accessories. I want to make it some day!


To nie wszystkie kostiumy lady Mary, które mi się podobają. Musiałam dokonać małej (no, może trochę większej :D) selekcji, żeby wybrać ich 10 (a i tak oszukiwałam z miejscami ex aequo ;P). A Wy, widzieliście serial i macie swoje typy?

I wanted to post here much more dresses and I had hard time choosing only ten (and I cheated with ex aequo places :D). 
Do you watch "Downton Abbey" and have your own favourites?

21 komentarzy:

  1. Takia ścisła czołówka to byłaby pasiasta suknia (6), pierwszy szaro fioletowy komplet (zakochałam się w tym kolorze) i ten (http://thevintagesolution.com/wp-content/uploads/2013/08/The-Crawley-Family-from-Downton-Abbey.jpg) szary kostium. Boziu, jaki Michelle Dockery jest piękna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że jest śliczna? I w dodatku tak pięknie ją czeszą!
      Nr 6 to była w ogóle jedna z pierwszych sukni z tego serialu które zobaczyłam i mam do niej szczególny sentyment. Widzę, że nie ja jedna!

      Usuń
  2. Ojej, to też mój ulubiony serial i moja ulubiona postać, uwielbiam Downton i lady Mary! Jej kreacje oczywiście też, najbardziej;) Co do kostiumów to mam nieco inne typy, ale na pewno w mojej 10 znalazłby się Twój nr 6, jestem od dawna zachwycona tą sukienką w pasy.
    A z innych (kolejność przypadkowa)
    http://4.bp.blogspot.com/-GGvSe0SFBPM/TwsVQbgVvvI/AAAAAAAAF_Q/4huVD-yunSg/s1600/Screen-shot-2012-01-06-at-12.43.12-PM.png
    http://anenglishwomaninsalem.files.wordpress.com/2012/01/downton-abbey-mary.jpg
    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/09/19/article-0-0DF0A35700000578-598_634x452.jpg
    http://isabellasinspirations.files.wordpress.com/2012/11/sam_3149.jpg
    http://www4.images.coolspotters.com/photos/767084/matthew-crawley-and-lady-mary-crawley-gallery.jpg
    http://www4.images.coolspotters.com/photos/934066/matthew-crawley-and-lady-mary-crawley-gallery.png
    http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02087/downton-quiz_2087689b.jpg
    http://i.imgur.com/6f0Q6.jpg
    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/01/10/article-2084297-0F63F2EE00000578-964_306x469.jpg
    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/01/09/article-2084297-0F64196000000578-133_306x423.jpg
    http://i3.mirror.co.uk/incoming/article2466342.ece/ALTERNATES/s615/Lady-Mary-2466342.jpg
    To pewnie jeszcze nie wszystko, ale i tak już się rozpędziłam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzę kolejną fankę nr 6 :) Sukienka z pierwszego linku też miała znaleźć się na liście ale przegrała z nr. 10.

      Usuń
    2. Hm, tak naprawdę to komplety: 8 i 3 z 1. sezonu też mi się bardzo podobają, ale chyba przy wyborze patrzyłam trochę pod siebie;) tzn. to, co sama mogłabym założyć, a niestety długie spódnice u osoby bardzo niewielkiej postury raczej by się nie sprawdziły (przytłoczyłyby i pomniejszyły), ale Ty na pewno wyglądałabyś świetnie!;)

      Usuń
    3. No tak, o tym też trzeba pamiętać :) Michelle Dockery z tego co wiem jest dość wysoka, jakieś 170cm.

      Usuń
  3. Twój dzisiejszy post jest dzisiaj bardzo w moim stylu! Uwielbiam takie top10 :)
    Serialu nie oglądałam, ale stroje oczywiście znam bardzo dobrze- moje ulubione to numery 7, 6 i 4 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie oglądasz?! :O Myślę, że nie powinnaś się do tego publicznie przyznawać :P

      Usuń
  4. nie moja epoka, ale urocze to, delikatne i z wdziękiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do niedawna nie była to też moja epoka, ale im bardziej się zagłębiam tym bardziej mi się podoba :)

      Usuń
  5. Jak ja czekałam aż ktoś zrobi taki wpis! To również jest mój ulubiony serial, przede wszystkim ze względu na kostiumy. Po przeczytaniu stwierziłam że musze mieć to wszystko :D Czekam na kolejną cześć!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie :) Następna część będzie o serialowych blondynkach. Skoro takie wpisy się podobają to chyba będzie ich więcej!

      Usuń
  6. Serialu jeszcze nie widziałam (wiem, wiem - wstyd ;), ale jest na mojej liście "koniecznie obejrzeć".

    Jeśli chodzi o stroje - ogólnie to nie moja epoka, ale parę rzeczy z chęcią bym przygarnęła, np. bluzkę w róże i w paski oraz bordowy płaszczyk. Myślę, że to ponadczasowa klasyka, która zawsze się obroni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym tylko mogła nosić takie kolory to ten bordowy płaszczyk byłby mój! :D Ale nie mogę i muszę obejść się smakiem.

      Usuń
  7. Ja jeszcze nie widziałam 4-go sezonu, jednak widzę, że muszę szybko nadrobić straty, bo kostiumy w "czwórce" są przepiękne. PS. Do mnie najbardziej przemawiają suknie wieczorowe okresu Belle Epoque. Gdybym była gwiazdą Hollywood, to chodziłabym w takich na wszystkie większe imprezy :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie właśnie suknie wieczorowe jakoś nie zachwycają. Uwielbiam ubiory dzienne z tej epoki, ale kreacje wieczorowe wydają mi się jakieś takie niedoszyte... - tu się coś ciągnie, tam zwisa i generalnie za dużo tego :)

      Usuń
  8. Fajny pomysł na serię postów :)

    Z wszystkich przedstawionych sukienek najbardziej ujęła mnie piknikowa w pasy (w sumie wszystkie trzy ze zdjęcia), a najmniej... te z 4. sezonu...
    Niestety, ale moda lat 20. XX wieku to coś, co zupełnie do mnie nie przemawia, nawet w najlepszym wydaniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się dopiero przekonuje do tego kroju, ale kolory w serialu bardzo mi się podobają :) Widzę kolejną fankę nr. 6 :P

      Usuń
  9. Ta ostatnia sukienka i ta piknikowa w pasy są cudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nareszcie ktoś zrozumiał moją miłość do ostatniej sukienki :)

      Usuń
  10. Bardzo lubię ten serial, Świetnie napisany scenariusz, trzymający w napięciu od pierwszego do ostatniego sezonu. Może nie skupiałam uwagi tyle na modzie, co na arażancji serialowych wnętrz oraz biżuterii. Pożądna dawka inspiracji!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń